Kært barn har mange navne og marketing er for længst forbi det punkt, hvor det handlede om annoncer, brand management og indsamling af market intelligence. Og efterhånden også forbi det punkt, hvor marketings ansvar primært handler om at være lead-generende. Nu handler det om at sikre det størst mulige følelsesmæssige engagement i form af en experience, uagtet om det er for kunder, medarbejdere, kandidater, samarbejdspartnere eller andre “brugere”.
For at marketing kan skabe en konsistent experience uden sidestykke – og dermed ikke alene tiltrække leads, men også holde på kunderne, strække deres livscyklus så længe som muligt og få dem til at være aktive ambassadører for brandet, kræver det en CMO og et marketingteam, der er mere end almindeligt skarpe.
Selvom CMO rollens indhold varierer meget fra sted til sted, er vores erfaring, at den stærke CMO formår at agere kundernes repræsentant i virksomhedens øverste ledelse og drive en kunde-centrisk kultur gennem:
Leder du efter nyt job som CMO eller har du brug for hjælp til at rekruttere en skarp marketingansvarlig, så kontakt os. Vi er altid klar på uforpligtende sparring.