Clicky

Chief Marketing Officer

Kært barn har mange navne og marketing er for længst forbi det punkt, hvor det handlede om annoncer, brand management og indsamling af market intelligence. Og efterhånden også forbi det punkt, hvor marketings ansvar primært handler om at være lead-generende. Nu handler det om at sikre det størst mulige følelsesmæssige engagement i form af en experience, uagtet om det er for kunder, medarbejdere, kandidater, samarbejdspartnere eller andre “brugere”.

For at marketing kan skabe en konsistent experience uden sidestykke – og dermed ikke alene tiltrække leads, men også holde på kunderne, strække deres livscyklus så længe som muligt og få dem til at være aktive ambassadører for brandet, kræver det en CMO og et marketingteam, der er mere end almindeligt skarpe.

Den stærke Marketing-profil

Selvom CMO rollens indhold varierer meget fra sted til sted, er vores erfaring, at den stærke CMO formår at agere kundernes repræsentant i virksomhedens øverste ledelse og drive en kunde-centrisk kultur gennem:

  • Et stærkt kommercielt mindset og interesse for virksomhedens forretningsmodel og produkter/services – og konkurrenternes, ikke mindst
  • En dyb, data og analytics-drevet forståelse for kunderne og deres behov – og for, hvordan virksomheden engagerer og servicerer kunderne
  • En detaljeret indsigt i hele kunderejsen (customer journey) og kundens livscyklus (customer life cycle) – og evne til at kunne omsætte den indsigt til en forudsigelse af kundernes adfærd for hele virksomheden
  • En stærk forståelse for teknologi generelt (AI, robotics, machine learning, AR, VR osv.) og marketingteknologi i særdeleshed – og hvilke muligheder og begrænsninger, der kommer med digitaliseringen
  • En kreativ evne til at udtænke differentierende, integrerede og ikke mindst sammenhængende marketingtiltag, der understøtter kunden fra start til slut – og så igen, igen
  • Empatisk ledelse af et dygtigt og i høj grad selvledende team af digitale specialister inden for projektledelse, marketingstrategi og -konceptudvikling, content, grafisk design, SEO/PPC, marketing automatisation, web og social media.

Leder du efter nyt job som CMO eller har du brug for hjælp til at rekruttere en skarp marketingansvarlig, så kontakt os. Vi er altid klar på uforpligtende sparring.

Læs om vores tilgang her