CMO 

Kan du øge kendskabet til RICE internationalt? Kan du udvikle en branding-strategi, der kan løfte et allerede veletableret brand på det danske marked op til næste niveau internationalt? 

Brænder du samtidig for at være med til at drive og videreudvikle en kreativ og dynamisk virksomhed i samspil med virksomhedens CEO, Kreativ Direktør og mellemledere? Er du ovenikøbet en leder med humor, og en innovativ og analytisk tilgang, der får tingene fra hånden? Så er det dig RICE søger.

RICE er en dansk interiør- og accessories virksomhed kendt for farverigt melamin, håndlavede kurve, opbevaring og glaseret keramik – både på B2B- og B2C-markedet. RICE handler om at have det sjovt om… fun, funkiness & functionality! 

RICE er i rivende udvikling med kontorer flere steder i Europa og globalt. Med høj efterspørgsel efter farvestrålende produkter er RICE tilgængelig i 45 lande og bliver solgt i over hele verdenen i mere end 2000 butikker. 

RICE er en international virksomhed med +45 ansatte globalt, som søger en ambitiøs CMO til hovedkontoret i Odense, der skal indgå i ledergruppen. Du bliver ansvarlig for strategisk marketing og branding hele vejen rundt, hvor din primære opgave bliver at lægge en strategi, der skal øge kendskabet til RICE internationalt – en strategi som formår at skabe en positiv afledt effekt på både vores B2B og B2C omsætning. Du skal ikke blot have en god forståelse for at løfte et brand, men samtidig være bevidst og have fuldt kendskab til de digitale aktiviteter, der skal støtte op omkring din strategi på alle platforme/kanaler såsom Sociale Medier, Google Ads, SEO og e-mail marketing. Du får en spændende mulighed for at være med til at drive og udvikle virksomheden – og gøre en forskel fra dag ét. 

Primære opgaver/ansvar:

  • Ansvarlig for den internationale branding strategi.
  • Fastsættelse af KPI’er og målsætninger – implementering og kommunikation til organisationen.
  • Langsigtet udvikling og tilpasning af den digitale marketingindsats.
  • Udvikling af en unik og ekstraordinær brand positionering i tæt samarbejde med Global Sales. 
  • Ansvarlig for E-Commerce strategisk retning og vækst.
  • Eksekvering af digitale marketing kampagner på tværs af alle markeder B2B og B2C.
  • Holistisk og kreativ evne til at udtænke differentierende, integrerede og sammenhængende digitale marketing tiltag, der understøtter kunden fra start til slut – B2C, B2B og Riceteria.
  • Ansvaret for at oversætte data og vision til strategi og en klar handlingsplan.

Du er er en succes når du får:

  • Skabt større brand kendskab og engagement til RICE ved hjælp af digitale tiltag.
  • Udviklet succesfulde digitale kampagner på nye samt eksisterende markeder.
  • Skabt vækst på E-Commerce B2B og B2C.
  • Implementeret nye innovative tiltag (f.eks. AI, Machine Learning og f.eks Click & Collect).
  • Er en stærk faglig leder og mentor, med øje for udvikling og sammenhold.
  • Forener og udvikler det kreative team på 4 medarbejdere af digitale specialister inden for content, grafisk design, SEO, E-mail marketing, website og SoMe.

Om dig:

  • Erfaring indenfor international marketing og branding.
  • Har kendskab til digital adfærdskommunikation på tværs af markeder/lande
  • Erfaring med at udarbejde en go-to-market strategi.
  • Et stærkt kommercielt mindset og ambitioner om at skabe vækst i en funky virksomhed.
  • Har interesse for virksomhedens forretningsmodel og ser magien i produkterne.
  • Formår at arbejde i spændingsfeltet: Forretningsudvikling/digital marketing og E-commerce/salg.
  • Analytisk indsigt i hele kunderejsen og kundens livscyklus – og evner at kunne omsætte denne indsigt til forretning.
  • En overordnet forståelse for teknologi generelt og marketing teknologi i særdeleshed, samt evnen til at anvende denne i praksis.
  • International erfaring – meget gerne fra retail.

Personligt:

  • Du har let ved at se dig selv i en entreprenant virksomhed.
  • Du kan navigere i en foranderlig hverdag og proces, som ikke altid er forudsigelig.
  • Du er helt sikkert iderig, kreativ, innovativ tænkende og har en god, målrettet energi.
  • Du kan kommunikere på højt niveau med humor og respekt.
  • Du har sandsynligvis en videregående uddannelse inden for strategisk marketing, kommunikation og/eller forretningsudvikling eller tilsvarende. 

Om Rice

RICE er en virksomhed med en uformel omgangstone og hjertet på det rette sted: “Vi arbejder også med hjertet – og sikrer os, at vi følger internationale standarder, der omhandler social ansvarlighed. Hos RICE er det vigtigt, at alle produkter er produceret med respekt for de mennesker, der håndterer dem. Størstedelen af produkterne bliver produceret i udviklingslande og i den henseende, sørger for, at produktionen fra start til slut bliver håndteret med respekt for menneskerettigheder, under sunde arbejdsforhold og uden brug af børnearbejde!”

I 2014 fik RICE en lillesøster, da café-konceptet RICETERIA by RICE kom til verden. Læs mere om RICE og RICETERIA på www.ricebyrice.com

Yderligere information

Send venligst CV og ansøgning til info@induce.dk. Du er også velkommen til at kontakte Bodil Haumann for yderligere spørgsmål på mail bodil@induce.dk eller på telefon +45 21 60 70 13.

Er du interesseret i rollen?