Same but better

The same but (much?) better

…er i bedste Jeopardy svaret på spørgsmålet som mange succesfulde ideer har stillet sig selv: “What do people want?”.

Nok ikke altid bogstaveligste talt det spørgsmål, der blev stillet, men alligevel slående hvor ofte det netop er noget genkendeligt i en forbedret version, der har dannet grundlaget for succes. Og selvom der naturligvis er grader af forbedringer på en skala fra de mindre optimeringstiltag til egentlig disruption af et marked er kernen i den nye service eller produkt stadig genkendelig.

Same, same and more same

I rekrutteringsmarkedet er oplevelsen langt oftere, at det er mere ‘same’ end ‘better’. Inden for search og headhunting er der forsvindende lidt nytænkning, og efterhånden ved de fleste, at enhver recruiter, der pitcher sig selv med at sige, at “‘vores proces er noget helt særligt”, spilder ens tid. For det er marginale forskelle der er tale om recruiters og headhunters imellem.

I den anden ende af markedet er det væltet frem med online platforme, hvor man kan slå jobs op og kandidater kan uploade deres CV. LinkedIn og danske JobIndex, WorkSome, StepStone osv. Men også her er det noget tid siden, at en af platformene for alvor har kunne påstå at være meget bedre end den service de forsøger at erstatte.

Intelligente, digitale rekrutteringsservices

Alligevel er der ingen tvivl om, at digitale services vil spille en meget større rolle fremadrettet. Services, der intelligent matcher kandidater med job + virksomhed ved at tage højde for både kandidatens erfaring og ønsker – og virksomhedens krav og ønsker. Services, der støtter op om det stigende fokus på candidate experience og virksomhedernes erkendelse af, at rekrutteringsprocessen i sig selv er en måde at styrke sit brand på.

Og ikke mindst services, der er lettilgængelige og billigere at bruge, for både virksomheder og kandidater.

Hyro: Ny digital service

I Induce har vi det sidste år arbejdet på at få kombinationen af eksisterende og ny funktionalitet til at gå op i en højere enhed, så det tilsammen skaber “same, but better”.

Med vores algoritme-baserede rekrutterings- og netværksplatform, Hyro, har vi bygget et system, der giver adgang til det netværk vi har bygget op gennem mange år og kan tilbyde næsten samme kvalitet matchmaking som vores eksisterende, håndholdte rekrutteringsforretning – men på nogle væsentligt andre vilkår.

For kandidaterne betyder Hyro, at de ikke skal uploade endnu et CV (blot linke til LinkedIn), men fokusere på at fortælle om deres erfaring og præferencer.

For virksomhederne giver Bridge mulighed for selv at matche kandidater på kvalifikationer, erfaring, personlighed og virksomhedskultur. Og ikke mindst mulighed for at gå direkte fra stillingsopslag til interview med kvalificerede og motiverede kandidater.

Nysgerrig?

Læs om hvordan du som virksomhed og kandidat får adgang og udbytte af Hyro.

Induce 2018